Luo ja nauti työsi tuloksista – myös taloudellisesti.

Blogi

#myynmummoni -blogi tarjoaa vinkkejä aloittelevalle verkkokauppiaalle ja digimarkkinoijalle pilke silmäkulmassa. Verkkokaupan perustaminen ja sen tekninen toteuttaminen ei sinänsä ole vaikeaa, mutta se onkin vasta ensimmäinen askel verkkokauppiaan polulla.

Sinustako digimarkkinoija tai verkkokauppias?

Haluan tämän blogin avulla auttaa yrittäjiä välttämään useimmat sudenkuopat ja ongelmakohdat, jotka verkkokaupan perustamisessa ja digimarkkinoinnissa tulee eteen. Sekä myös arvioimaan sitä, että onko itsellä tarvittava osaaminen ja motivaatio verkkokaupan pyörittämiseen vai kannattaisiko palvelu ostaa ulkopuoliselta tekijältä vai kenties jopa hylätä idea nettikauppiuudesta.

Lähinnä tarkastelen asioita mikroyrittäjän näkökulmasta, jolloin niin aika kuin taloudelliset resurssit ovat rajalliset. Ja koska olen kyllästynyt kaikenlaisiin markkinointikikkailuihin ja liika kuluttamiseen, niin kirjoittelen myös pohdintojani vastuullisesta digimarkkinoinnista. Parhaimmillaanhan markkinointi on ihmisten palvelua sekä ongelmien ratkaisemista ja pahimmillaan suoranaista ostamiseen pyrkivään manipulointia.

Kuten vastuullisuus yleensäkin on myös markkinoinnin vastuullisuus haastava käsite ja vaikeaa määritellä. Mutta yhteistyökumppanieni kautta olen päässyt katsomaan pintaa syvemmältä, miten vastuullisuudesta voidaan viestiä ja kuinka vastuullisuus arvona on mukana jokaisessa yrityksen päätöksessä.

Tervetuloa mukaan verkkokaupan ja digimarkkinoinnin ihmeelliseen maailmaan!