#myynmummoni -blogi tarjoaa vinkkejä aloittelevalle verkkokauppiaalle ja digimarkkinoijalle pilke silmäkulmassa. Verkkokaupan perustaminen ja sen tekninen toteuttaminen ei sinänsä ole vaikeaa, mutta se onkin vasta ensimmäinen askel verkkokauppiaan polulla.
Sinustako digimarkkinoija tai verkkokauppias?
Haluan tämän blogin avulla auttaa yrittäjiä välttämään useimmat sudenkuopat ja ongelmakohdat, jotka verkkokaupan perustamisessa ja digimarkkinoinnissa tulee eteen. Sekä myös arvioimaan sitä, että onko itsellä tarvittava osaaminen ja motivaatio verkkokaupan pyörittämiseen vai kannattaisiko palvelu ostaa ulkopuoliselta tekijältä vai kenties jopa hylätä idea nettikauppiuudesta.
Lähinnä tarkastelen asioita mikroyrittäjän näkökulmasta, jolloin niin aika kuin taloudelliset resurssit ovat rajalliset. Ja koska olen kyllästynyt kaikenlaisiin markkinointikikkailuihin ja liika kuluttamiseen, niin kirjoittelen myös pohdintojani vastuullisesta digimarkkinoinnista. Parhaimmillaanhan markkinointi on ihmisten palvelua sekä ongelmien ratkaisemista ja pahimmillaan suoranaista ostamiseen pyrkivään manipulointia.
Kuten vastuullisuus yleensäkin on myös markkinoinnin vastuullisuus haastava käsite ja vaikeaa määritellä. Mutta yhteistyökumppanieni kautta olen päässyt katsomaan pintaa syvemmältä, miten vastuullisuudesta voidaan viestiä ja kuinka vastuullisuus arvona on mukana jokaisessa yrityksen päätöksessä.
Tervetuloa mukaan verkkokaupan ja digimarkkinoinnin ihmeelliseen maailmaan!
-
Klikkiotsikot ja valeuutiset – 4 syytä jättää ne lukematta
Tiesitkö, että jokainen klikkaamamme otsikko, tykkäämämme postaus ja jako rakentavat tietoympäristöämme.
-
Ahdistaako Googlen työkalut?
Lue tästä blogitekstistä, miten Googlen työkalut voivat auttaa asiakkaita löytämään yrityksesi, oli se sitten kivijalkamyymälä tai verkkokauppa sekä mitkä työkalut ovat sinulle oleellisia myynnin seuraamiseksi ja kasvattamiseksi.
-
Kolme vaihetta ennen yrityksen perustamista
Kun yritystoiminnan visio ja missio on mielessäsi kirkkaana ja olet valmis seuraavaan askeleeseen eli yrityksen perustamiseen, niin malta vielä hetki.
-
Black Friday – FOMO:n käytön masterclass
FOMO eli Fear of missing out on yksi käytetyimmistä markkinoinnin ja etenkin digimarkkinoinnin keinoista.